Duidelijkheid over meerwerk, fijn voor de klant en voor de vakman!

Mensen die een aannemer werk willen laten uitvoeren, zijn vaak onzeker over de keuze van een aannemer. Levert hij goed werk? Heeft hij het werk op tijd af? Is er straks meer werk nodig dan hij denkt? Wordt het niet te duur? Houd ik zelf controle over de kosten? Een gevoel van controle is heel belangrijk voor klanten. Terecht, want het gaat vaak om grote bedragen.

Ruben Bevelander werkt zelf ruim 10 jaar als aannemer. Hij probeerde met klanten altijd helder te communiceren en afspraken goed vast te leggen. Toch lukte dat niet altijd door de drukte en door alle manieren waarop er contact is: mailen, bellen, appen, langsgaan. Tijdens een project worden de plannen vaak wat aangepast en meestal wordt dat alleen mondeling besproken. Helaas leidt dat bij veel aannemers tot discussies met hun klanten over het meerwerk. Ruben ontwikkelde Griptool om de communicatie over meerwerk efficiënter te laten verlopen.

Wat is Griptool?

Griptool is een slimme, eenvoudige, online tool om de vakman te ondersteunen in het contact met de klant. Omdat tegenwoordig vrijwel iedereen een smartphone gebruikt, werkt het heel efficiënt om alle communicatie met je klant in deze tool te laten samenkomen. Er zit veel ervaring en denkwerk achter, maar het gebruik is heel simpel. De vakman en de klant kunnen er makkelijk mee communiceren en afspraken vastleggen. Het is ook de plek waar alle informatie over het project verzameld wordt. Alle informatie en communicatie netjes geordend per kostenpost.

Op het moment dat een offerte door de klant is goedgekeurd, zet de vakman de offerte met de planning in Griptool. De klant krijgt inloggegevens, kan alles bekijken én kan vragen stellen. Als er meer werk nodig is of als de planning verandert, krijgt de klant bericht. Extra werk wordt pas uitgevoerd als de klant het ermee eens is en akkoord is gegaan met de kosten. Met als resultaat: nooit meer onduidelijkheid over meerwerk, enthousiaste klanten en aangenamer ondernemen!

Prettig communiceren over meerwerk

Een vakman neemt klanten serieus neemt in hun behoefte aan controle over het project. Dat is niet alleen in het belang van de klant, maar ook in het belang van het eigen bedrijf. Mensen bouwen of verbouwen in het algemeen maar een paar keer hun leven. Heel veel klanten zijn geen blijvertjes. Daarom lijkt het houden van bestaande klanten minder belangrijk dan het krijgen van nieuwe klanten. Maar enthousiasme van de klanten waarvoor je hebt gewerkt, is dé reden voor nieuwe klanten om met jou in zee te gaan!

“Meer tijd over voor het werk en voor thuis!”

Voor Ruben maakt Griptool het ondernemen aangenamer. “In de anders verloren uurtjes kan je nu makkelijk communiceren met je klanten. Als ik onderweg ben, heb ik alles bij me. Iedere keer als ik tussendoor even tijd heb, kan ik vragen beantwoorden en dingen regelen. Het geeft rust dat alles meteen goed bij het project is vastgelegd. Ik gebruik mijn tijd efficiënter, ik houd meer tijd over voor het werk en voor thuis!”

Griptool toont voor het hele project steeds een volledig, actueel overzicht van de door de klant goedgekeurde werkzaamheden en kosten. Voor de vakman is het ook prettig dat er steeds duidelijk met klanten gecommuniceerd wordt over het meerwerk. De extra kosten hoeven niet achteraf verdedigd te worden. Facturen worden eerder betaald, vaak al in termijnen. En het voelt rechtvaardig alle gemaakte kosten in rekening te brengen, zonder klanten tegemoet te hoeven komen vanwege onduidelijke afspraken.

Griptool is enthousiast ontvangen op de Bouwbeurs!

Tijdens de Bouwbeurs in februari 2019 werd Griptool gelanceerd. Vakgenoten konden kennismaken met de tool. Die werd superenthousiast ontvangen en er is inmiddels mooie feedback van de eerste gebruikers!

“Zo weinig stress bij zo’n grote verbouwing!”

Ruben heeft Griptool eerst ontwikkeld voor zijn eigen bedrijf; die eerste versie was al heel succesvol. Het grootste compliment kreeg ik van een klant waarvoor we een grote verbouwing deden: “We hadden niet verwacht dat we zo weinig stress zouden hebben; we werden heel goed geïnformeerd!” Klanten zijn enthousiast omdat ze alles zelf kunnen bekijken, op een moment dat hen uitkomt. En omdat ze makkelijk en snel vragen kunnen stellen en opmerkingen kunnen plaatsen.

Het ontstaan van Griptool

Ruben Bevelander werkt zelf ruim 10 jaar als aannemer. Hij probeerde met klanten altijd helder te communiceren en afspraken goed vast te leggen. Toch lukte dat niet altijd door de drukte en door alle manieren waarop er contact is: mailen, bellen, appen, langsgaan. Tijdens een project worden de plannen vaak wat aangepast en meestal wordt dat alleen mondeling besproken. Helaas leidt dat bij veel aannemers tot discussies met hun klanten over het meerwerk; terwijl aannemers soms niet eens alle kosten in rekening hebben gebracht. Ruben ontwikkelde Griptool om de communicatie over meerwerk efficiënter te laten verlopen.

Lees meer in ons verhaal ›

Bouwbeurs 2019

Tijdens de Bouwbeurs in februari 2019 werd Griptool gelanceerd. Vakgenoten konden kennismaken met de tool. Die werd superenthousiast ontvangen en er is inmiddels mooie feedback van de eerste gebruikers!

Start nu met Griptool

Probeer Griptool nu twee maanden gratis, je zit nergens aan vast!

Bij het klikken op “Gratis aanmelden” ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden.

Heb je vragen?

Neem contact met ons op:

post@griptool.nl
Mussenstraat 9
1223 RB Hilversum

privacyverklaring gebruiksvoorwaarden